Monday, February 8, 2010

when tears tell everything

* ingin aku kongsi sedikit apa yang sedang berlegar2 di ruang pemikiran ni*


-----------kesibukan sebagai pelajar kadang-kadang menghapuskan semua bicara..bibir tak sempat berkata, hati tak sempat terluka, tak sempat terguris...dan akal tak sempat berfikir-----

bukan ingin menuding jari, cuma ingin dipersoalkan ada benar kita bersalah atas kegagalan kita? memang benar kita yang bersalah, kerana tatkala di tuding satu jari ke arah mereka, 4 lagi jari menuding dekat ke arah kita...lebih lagi ke arah hati..

ye..benar, hati ini yang bersalah...hati menguasai jasad.. biar lah sekuat mana jasad insan itu, dia tidak segagah hatinya..pendirian si hati yang sangat kukuh..membuatkan dia menjadi juara, juara kepada kegagalan kita...

----di singkap kembali, noktah2 lepas, aku sedar...kegagalan yang aku sangkakan mereka adalah punca sbnrnya salah.. kegagalan aku, bermula dengan hati aku sendiri.. Hati adalah ketua dlm diri...

hati kotor, hati keji...jasad pun keji...


-------------------------------------apa kaitan semua ni dengan tajuk aku? "when tears tell everything"...

bila bibir berkata, "iqa, kaulah yang salah..kau!!!"
sambil jari menuding dekat ke dada...sambil telapak tangan dipukul berulang ke dada..
dan saat itu....tears tell everything...


saat air mata menceritakan segalanya, hati tewas..ye..hati tak mampu mencantas luahan si air mata...kini tears is the winner..leader..

terdengar akal bersuara, " iqa, kenapa kau tak gunakan aku sebaiknya?"...benar, aku terlupa..terlupa yang sbnrnya akal aku dah jauh tersingkir...aku hanya gunakan hati dan perasaan..bukannya akal fikiran..

tears tell everything..i realise now..

No comments:

Post a Comment

komen...