Thursday, September 30, 2010

macam ni punya gila pun ada..

Aku pasti yang korang semua mst prnah dgr macam2 jenis gila, tapi korang mungkin tak perasan yang kami sekeluarga terpaksa menghadapi satu kegilaan orang melayu yang nak raya tiap2 kali menjelangnya hari raya. Kegilaan mereka kadang2 membuatkan kami tak cukup tidur. Mana tak nya, aku tengok, mak ayah aku tu, time nak berbuka baru balik ke rumah, lain waktu pun duk kat bengkel lagi menjahit. Alamatnya, juadah berbuka puasa beli je kat bazar.

Nak dijadikan cerita, syarikat kecil mak n ayah aku (Paling Atas Ent) telah beroperasi lebih dari 4 tahun kalau tak silap aku lah. Setiap kali bulan puasa, dorng akan menyertai ekspo promosi aidilfitri kat kompleks kraf Kuala Lumpur, jalan Conlay. Kalau aku tak silap, dalam dua minggu jugalah dorng akan berniaga di sana. Dan dalam dua minggu tu, aku rasa 4 5 kali jugak lah ayah aku kena balik ke melaka untuk membeli baldu dan bahan-bahan wat songkok sebabnya, baru beberapa hari je berniaga, songkok dah habes dijual. Alhamdulillah, rezeki keluarga kami murah bila nak raya.

Apa yang wat kami sekeluarga menggelabah bilanya ada 3 4 hari lg nak habis ekspo, tapi semua songkok dh habes dijual dan segala macam bahan dh habes. Mak n ayah aku pn dh penat.

Disebabkan kehabisan barang, mak n ayah mengambil keputusan utk mengambil tempahan utnk hari raya...dan inilah AKIBATNYA...



dua hari lagi nak raya, ayah aku masih lagi bersama2 dengan songkok2 yang hendak dipos..

nah, amek kau..KL, Johor..Sabah....kwsn pedalamn pun ada tau..haha...
and apa yang bestnya, Chef Yang (selebriti chef y slalu kuar tv3) pun order gitu..hehe

2 comments:

komen...