Friday, September 4, 2009

....ego....

>>>hua..tetibe je trpikir untuk tulis artikel bout "EGO"
hei..bukan motor ego tau..heehee...<<<

lelaki..atau wanita yang mmpunyai ego lebih besar lebih tinggi n segala y lebih?
persoalan ni tak pernah lagi terjawab,bukan?
aku kat sini bukan untuk menjawab tapi ingin menambah lagi soalan mengenainya...aku bukan motivator y hebat, aku cuma pelajar civil engineering yang tiada kaitan langsung dengan kajian manusia..hahaa..dok kaji batu, cement, concrete n macam2 lg..

eh..terlalut lak..

ok..for the first situation, when a couple in a crisis..there must be toleration right?(betul ke tolak ansur = toleration)...hehe...
but..in this situation, both of them are ego..very ego..they think they are right..until one stage when a girl said "i will start smile to him when he smile for me..."

second situation, when two friends, girl and boy...already clash just because of girl wanted to do so...
then, the girl found another boy better than the old one..
jeng3...girl and her x.bf were in 3rd world war...(gile punya dahsyat smpai hancur paper yang dpegang girl time tu..tak penah2 suara dia setinggi tu...)
dalam perbualan tu,....boy tu ckp "eh, ang ni wat aku panas tau!"
girl tu jawab, "ang pk ang nye panas je? hei, panas aku lagi panas tau..ang jgn sampai aku ...hei..geram...!!"
boy,"ang nak wt pe? nak tumbuk aku? aku tumbuk 'dia'(new bf girl tu), baru ang tak dpt jumpa dia lg..."
girl tu dgn berani jwb, "ang tak payah r tumbuk dia, ang tumbuk aku lah klu brani!!!"
....perbualan tu berlangsung selama sejam, then that pity boy said,"suka atilah, ang nk ckp pe aku dah tak lama dah..."
ha, pelagi..girl tu dgn geram menjawab dgn nada yang tinggi, "ang ni, dari dulu ckp nak mampus, tak mampus2...pe citer!!!!!!!!!!!!!!!!!"

esok tu, when they met at the market, that girl say "Assalamualaikum"
that boy ignore the girl, then the girl repeated saying that..then, boy tu wat cm terkejut..

base on the second situation, sape lagi ego?

third situation...

two best friend,,girl and boy..3 times couple n break back..
satu hari tu, girl tu tanya, " kenapa kau buat aku cmni? ko sayang aku ke tak?"
boy tu jwb, "nope, aku kesian kat ang, ang byk tolong aku..."

see..for a long period, girl tu punyalah percaya boy tu sayang kt dia, last2..tulah jawapan y diterima,...lg menyedihkan,..boy tu nak bercinta dengan besfriend girl tu senyap2 n last diketahui gak...
so, boy or girl y patut dikatakan ego?


ada banyak lagi situasi macam ni..n sbnrnya, panjang lagi kesah2 kat atas ni..tp, aku pun byk keje lain nak buat...so, try to understand..n solve those questions...

any kemusykilan, just leave ur comment..ok...

last but not my last blog..."JANGAN JADI EGO..."

No comments:

Post a Comment

komen...