Monday, June 28, 2010

Lagi sejuk rupanya...

bertahun aku dan keluarga aku menggunakan kereta toyota lama..
tak de air con pun..guna udara segar je..

sekarang ni, kami ada rezeki..
guna lah kereta yang baru...adalah air con.
betapa bersyukurnya kami tatkala melangkah masuk ke dalam kereta tidak lagi sepanas dulu..
nyama rasanya..

siang tadi, aku mengikut papa ke pusat servis kereta...beberapa ketika, agen servis kereta pun selesai menjalankan tugas..

dengan selesanya, aku , mama and papa melangkah masuk ke dalam kereta.
duduk2 je, papa on air con..

"mak ai,..sejuknya.."
mama, papa serentak cakap camtu..
aku yang duduk di sit belakang lambat skit rasa kesejukannya..

memang nyata betapa nyamannya aircon kereta kami..

Rupa-rupanya, selama ini, sistem aircon kereta tu tersumbat. Namun kami tidak menyedarinya sebab kami dh rasa nyaman dari kereta lama kami yang dulu.
betapa bersyukurnya kami sehinggakan kami tidak tahu yang sebenarnya aircon kereta lebih nyaman dari yang kami sangka dan rasa sebelum ni..

itulah dia bila insan yang tidak pernah merasai betapa sejuknya aircon kereta baru..hehe..

apa yang kelakarnya, belum sampai kat rumah lagi, aku mama and papa selalu ckp "sejuknya.." sambil gelak tak henti..

No comments:

Post a Comment

komen...