Saturday, December 29, 2012

padam lah cakaran itu...

Hidup dlm dunia y serba moden ni menyebabkan aku lupa kewujudan sesuatu y bernafas hanya kerana aku sering bersama sesuatu y mati, y tiada perasaan, y tiada nyawa. Akhirnya, y bernafas itu aku ketepikan. Bukan niat untuk menyingkir kepentingan mereka, cuma lebih sukar untk bercerita pada mereka berbanding bercerita dgn sesuatu y tiada mulut.

Namun, tidak aku nafikan y hidup itu sgt membantu aku menghadapi hari2 aku, cuma aku kdg2 malu untuk luahkan sesuatu y aku rasa hanya y mati akn menyimpan rahsia hidup aku sebaik mungkin. Kerana, sebaik mana pun y hidup itu, aku yakin begitu sukar untuk menyimpan rahsia. Tetapi, ada juga y berpegang pd janji.. dan aku kenal siapa y mampu memegang janji.

Berdasarkan kehidupan aku selama ini, mereka y hidup ini seringkali memungkiri janji utk menyimpan rahsia bila tiba satu saat mereka membenci aku. Walaupun masa tu aku rasakan cuma kecil kesalahan aku, namun mereka rasakan ianya besar. Akhirnya mereka ungkit salah y lain. Masa itu barulah aku sedar y MEMBUAT CAKARAN PADA Y MATI ADALAH LEBIH BAIK DARI BERCERITA PADA Y HIDUP DAN UNTUK MEMADAM CAKARAN PADA Y HIDUP ADALAH MUSTAHIL...sama lah seperti ksilapan aku pd y hidup tidakkan terpadam dari benak hati mereka berbanding kesilapan pd y mati dengan hanya menekan butang DELETE, done...

Dan, lebih menyedihkan y hidup itu ada lidah untuk menyampaikan. Akhirnya, aku di layan seperti y mati...tapi, apakan daya ini silap aku juga.

No comments:

Post a Comment

komen...