Monday, March 22, 2010

segala persoalan dah terjawab

hari ni..aku tertido lepas kelas tutorial math kul 4 td...tibe2 aku terjaga...
aku teringatkan dia..
bukan aku tak menghargai insan yang sedang membahagiakan aku sekarang, tp aku masih lagi bingung dengan apa sebenrnya alasan si dia tinggalkan aku 3 bulan y lalu....
3 bulan owh...lama kan tempoh tu untk menanti sms dibalas, panggilan dijwb, msg dibalas..
biarpun insan yang amat mengambil berat tentang aku sekarang menghalang aku terus mencari dia..aku tetap berkeras hati..bukan kerana sayang tapi kerana ingin kata putus yang boleh membuatkan hari-hari aku yang mendatang lebih bermakna bersama insan yang aku sayang kini...

hari ini, semuanya terjawab, pabila dia menjelaskan semuanya..biarlah alasan itu hanya menjadi tatapan hati aku bersama tangisan yang amat deras...sebab aku tak nak mengulangi kata2 pedih tu lagi dalam kamus hidup aku untk selamanya..
biarlah ia hanya satu saat penutup hubungan antara kami.

kasih tiada, sahabat mungkin..
tp aku sedar, pershbtn yang terjalin pasti akan melukakan insan yang mengambil berat akan aku dan dialah pengubat segala luka semenjak 3 bulan aku ditinggalkan...

dah lama aku bersedia untuk apa jua jawapan dari dia, sbb aku tahu setiap insan memiliki hala tuju hidupnya yang tersendiri...
biarlah dia terus mencarinya bersama kasih sayang dari seorang ibu yng dia amat hormat.

pernah dulu, aku mencaci perbuatannya, tp kini aku sedar, tiada kata, tiada kuasa, tiada doa yang mampu menukar kasih ibu kepada kasih kekasih.

pesanan buat dia " JUST GO, I WILL PRAY FOR YOU..NOTHING TO WORRY ANYMORE, I ACCEPTED ALL YOUR REASON N NOW I CAN SLEEP WITH A DREAM WITH HIM"

pesanan buat insan itu " DONT EVER THINK THAT I WILL LEAVE U FOR HIM, B'COZ I KNOW WHICH IS LOVE AND WHICH IS FRIEND. N YOU MUST REMEMBER, NO SECOND CHANCE FOR BREAK LOVE IN MY HEART. ONLY LOVE THAT STILL STRONG CAN BREATH IN MY SOUL"

dia akan teruskan hidup dia, n aku doakan..
aku pula, akan teruskan hidup aku bersama jalan yang dah aku pilih sebelum ini..

No comments:

Post a Comment

komen...