Wednesday, November 20, 2013

Cinta tu bukan monyet punya...

Orang slalu kata, "cinta monyet"...owh??? apa maknanya???
maknanya, cinta y tak betul2 ikhlas dr hati, tu lah cinta monyet..btul ke??? macam salah je.

mcm ni lah, berdasarkan cerita2 berikut, mari kita nilai samada cinta tu cinta siapa? monyet ke manusia? ataupun cinta suci, cinta y in shaa Allah sampai syurga.

Kisah 1

Si jejaka call seorang gadis y merupakan juniornya selama 5jam. Sedangkan si jejaka menggunakan no celcom dan si gadis guna digi. Bayangkan berapa banyak bil dia untuk hari tu. Tapi, demi mendapatkan cinta si gadis, sanggup si jejaka menghabiskan berpuluh ringgit hinggalah pada jam ke lima. Si jejaka tu berkata, "jadi, sudi tak awak menjadi y istimewa dalam hidup saya? Awak tak perlu bagi jawapan sekarang, saya tunggu esok pagi jam 7.30 kat depan kolej awak. Kalau awak datang dan terima sim kad dari saya, means saya anggap awak terima saya"

Maka pada keesokkan harinya...
7pagi: Macam tak jejak bumi si gadis dibuatnya, ke sana ke mari tidak tenang memikirkan apa yang perlu dia lakukan. Jauh disudut hatinya dia turut meminati jejaka yang juga merupakan komandernya bagi aktiviti kokurikulum Mana tak nya, tiap minggu ada latihan kawad, mau tak mau, terpikat juga si gadis dengan sikap peramah komandernya itu.

7.15pg: Si gadis dikelilingi sahabat2nya dibilik. Sahabat2 nya mencadangkan agar si gadis memberi peluang kepada si jejaka memandangkan si gadis masih lagi belum berpunya. Yelah, remaja kan....

7.25: Si gadis bersiap2 dan  sedang melangkah ke luar dari bilik sambil menangis. Dia takut tindakannya tu salah.

7.29: Dari jauh si gadis melihat si jejaka y gelisah menunggu sambil memegang satu sim kad di tangannya.

7.30: Si gadis terus mengambil sim kad dan berlalu pergi tanpa berkata apa.

8.00 pg: Si gadis masih lagi tidak menggunakan sim kad y diberi. Sim kad itu merupakan pakej celcom yang sama dengan sim kad si jejaka. dan akhirnya, si jejaka menghubunginya dan meminta maaf sekiranya dia terlalu mendesak. Dia sedar si gadis mungkin tidak mahu menerimanya.


8.30pg: Si Gadis menghubungi si jejaka dengan menggunakan sim kad yang baru diterima tadi.
Maka bermulalah kisah cinta mereka...




hinggalah pada suatu hari slps 4bulan, "Iqa, abg shah ada kat library lah...ngn...",kwn si gadis berkata, namun terhenti sbb melihat raut wajah si gadis yang sugul.
"Dengan sape...???"...

kisah ini tiada penghujung yang indah, si gadis dapati sim pakej tu ada tiga kesemuanya, dan sim kad yang ke tiga ada bersama 'teman istimewa' si jejaka yang baru.

Si gadis mematahkan sim kad yang ada padanya dan pulangkan pada si jejaka, "Ini milik abang, saya akan pulangkan bersama janji2 abg pada saya. Maafkan saya sebab tak mampu jadi y istimewa"

*****************ini cinta apa? INI CINTA DUSTA!!!!!**************
..bersambung (kisah2 lain akan disambung kemudian), nak wat report ni..haha......

No comments:

Post a Comment

komen...