Friday, December 6, 2013

Tahu tak beza cinta dan kawan???

Sejujurnya aku sendiri sukar nak huraikan perbezaan dua perkara ni. Sebab aku mmg cintakan kawan2 aku.

Andainya kita menyintai seorang kawan, maknanya kita sanggup terima dia seadanya.
Andainya kita menyintai seorang kawan, maknanya kita sanggup terima kelemahan dia.
Andainya kita menyintai seorang kawan, maknanya kita menghargai kelebihan dia.
Andainya kita menyintai seorang kawan, maknanya kita mendoakan kesejahteraan dia.
Andainya kita menyintai seorang kawan, maknanya kita melindungi dia dari fitnah dunia.
Andainya kita menyintai seorang kawan, maknanya kita menjaga aib dan maruah dia.
Andainya kita menyintai dia lebih dari seorang kawan, maknanya kita perlu berdoa padaNya.
Andainya kita menyintai dia lebih dari seorang kawan, maknanya kita perlu bersabar dan berserah padaNya.
Andainya kawan kita tidak tahu kita menyintai dia, tidak mengapa kerana satu hari nanti dia pasti tahu.
Andainya kawan kita tahu kita menyintai dia dan dia juga menyintai kita, minta dia juga berdoa padaNya.
Tapi andainya kawan kita hanya menyintai kita tidak lebih dari seorang kawan, kita kena REDHA...

Paling perit adalah redhakan...tapi ianya adalah pengorbanan hati yang terbesar bagi menjaga persahabatan kita dengan dia.

***Kawan, kalau kau baca ni, dan kau tahu apa makna aku, terima kasih sbb menjadi sebahagian dari hidup aku***

No comments:

Post a Comment

komen...