Sunday, December 22, 2013

Sampai bila?

Aku sering bertanya, sampai bila aku perlu aku terus melangkah?
Melangkah dengan teratur bagi mendaki cita2 aku yang tinggi di sana.
Aku sering bertanya, siapa yang akan temani aku ke sana?
Ke arah cita2 yang aku idam2kan.
Aku sering bertanya, bilakah saatnya aku akan tiba di sana?
Saat yang benar2 indah.
Aku sering bertanya, benarkah aku tidak keseorangan di sana?
Atau mungkin tiada siapa untuk temani aku ke sana.
Aku sering bertanya, Sampai bila harus aku bertanya?
Bertanya adakah adil semua ini?

Aku ingin bertanya, jahatkah aku hinggakan ada yang membenci aku?
Aku ingin bertanya, hodohkah aku hinggakan ada yang membenci aku?
Aku ingin bertanya, jahilkah aku hinggakan ada yang membenci aku?
Aku ingin bertanya, hinakah aku hinggakan ada yang membenci aku?
atau aku perlu berhenti bertanya dan terus diam?

Adakah ini balasan untuk pelakon sandiwara yang gagal?
Yang tidak memiliki bakat melakonkan watak dalam ceritanya. Yang gagal menjiwai seluruh pelusuk hati wataknya.

Sampai bila semua ini akan jadi tanda tanya? SAMPAI BILA?

2 comments:

  1. mendalam bait2 ayat nie... Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. in syaa Allah saya akan melawat blog awak.
      Blog mmg tersiratnya ayat tersurat..

      Delete

komen...